• Patentiran priključni mehanizem C Line

    Patentiran priključni mehanizem C Line

    Naša patentirana priključna vilica C Line je rezultat lastnega znanja in razvojne naravnanosti. Uporabniku omogoča enostaven priklop in odklop kardanske gredi. Ohišje je ergonomsko oblikovano in kompaktno ter tako uporabniku nudi več udobja pri delu. Tudi za varnost smo poskrbeli, saj se uporabnik ne more zaplesti v štrleče dele priključne vilice, prav tako pa je pri samem delu prisotne manj umazanije in težav povezanih s tem.

    Preberi več

    Patentiran okrov C Line je narejen iz izjemno trpežne plastike. Okrov je sestavljen iz ohišja okrova, pokrova in vzvoda zatiča. Okrov je na priključni vilici nameščen s pomočjo vskočnika tako kot je prikazano na spodnji sliki.

    Preberi manj...
     
  • Fleksibilna zaščitna kapa

    Fleksibilna zaščitna kapa

    Posebej za uporabnike smo oblikovali zaščitno kapo, ki je fleksibilna in omogoča lažje rokovanje med postopkom priklapljanja in odklapljanja kardanske gredi na traktor ali gnani stroj. V prostorsko omejenem delu kardanskega priklopa na gred, fleksibilna kapa predstavlja dodatno udobje uporabniku, saj zaradi nje lažje rokuje s kardansko gredjo..

     
  • Enostavno vzdrževanje

    Enostavno vzdrževanje

    Naše kardanske gredi omogočajo uporabnikom enostavno vzdrževanje. Mazalke na standardnih križih so postavljene pod kotom, tako da uporabniki lažje dostopajo do njih. Lažji dostop je omogočen tudi zaradi fleksibilne zaščitne kape. Pri križih za širokokotne kardane smo upoštevali želje uporabnikov in mazalke postavili v ležaje križa. Druga novost, ki smo jo uvedli pri širokokotnih kardanskih gredeh C Line DZ je mazanje v liniji – s tem želimo uporabnikom dodatno olajšati vzdrževanje in podaljšanje življenjske dobe kardanskega zgloba.

     
  • Varnost uporabnikov

    Varnost uporabnikov

    V podjetju se zavedamo, da je varnost uporabnikov na prvem mestu. Naše kardanske gredi zato ustrezajo vsem zakonsko določenim predpisom, direktivam in standardom o varnosti strojev v Evropski uniji. Ključnega pomena za zagotovitev varnosti je celovit pristop že v fazi razvoja celotnega izdelka. Vsekakor pa je ključnega pomena osveščenost uporabnika o pravilni uporabi, kar pomeni, da je uporabnikova dolžnost da se seznani z navodili za varno delo in upošteva vse varnostne napotke.

    Preberi več

    Kaj točno pomeni oznaka CE?

    Oznaka CE, ki jo najdemo na proizvodu, označuje izjavo proizvajalca, da označen proizvod izpolnjuje vse zahteve za varnost, zdravje in varovanje okolja, ki jih določa zakonodaja. Označevanje proizvodov z CE oznako je dovoljeno samo proizvajalcem, katerih proizvodi uspešno prestanejo predpisana testiranja.

    Preberi manj...
     
  • Narejeno v EU

    Narejeno v EU

    Kvaliteta izdelkov je za nas in naše kupce bistvenega pomena. Zato so v naših izdelkih uporabljamo komponente evropskega porekla. Prav tako izvajamo konstantno kontrolo vhodnih materialov in kontrolo kakovosti končnih izdelkov. V našem podjetju delujemo po standardu ISO 9001 že od leta 2008.

     
 
 

DOLŽINA KARDANSKE GREDI

Izmerite minimalno razdaljo med priključnima gredema in tej vrednosti odštejte vrednosti podane v tabeli, glede na velikost in tip želene kardanske gredi. Tako dobite razdaljo kardanske gredi kk. Pri izbiri standardne kardanske gredi iz kataloga je potrebno izbrati kardansko gred, katere vrednost kk je prva manjša od izmerjene.

 

Delovna dolžina kardanskih gredi

Pred rokovanjem s kardanskimi gredmi se seznanite s spodnjimi vrednostmi delovnih dolžin. Vrednosti so podane v mm.

KOT DELOVANJA

Kardanska gred omogoča prenos vrtilnega momenta med dvema gredema. Priporočljiv kot delovanja kardanske gredi z enojnima zgloboma (standardne kardanske gredi) znaša do 25 stopinj. Kardanska gred z enojnima zgloboma se lahko vrti tudi pri kotu od 25 do 40 stopinj, vendar sme prenašati 40% nazivnega momenta kardanske gredi.

FOTO MODEL STANDARDNEGA KARDANA

Kardanska gred s širokokotnima zgloboma lahko deluje do kota 80 stopinj. Če kot presežemo, povzročimo TRAJNE POŠKODBE kardanskega zgloba oziroma kardanske gredi. Pri kardanskih gredeh, kjer je na eni strani enojni zglob in na drugi strani dvojni zglob, je potrebno paziti, da kot enojnega zgloba ne preseže 15 stopinja pri 540 obratih na minuto ali 7 stopinj pri 1000 obratih na minuto.

PRIKLJUČNE VILICE

Naša patentirana priključna vilica C Line je serijsko nameščena na vsaki kardanski gredi, na strani priklopa na pogonski stroj (traktor). Smer priklopa na pogonski stroj je označena na žigu ohišja kardanske gredi.

V primeru, da na strani priklopa kardanske gredi na gnani stroj (priključek) ne potrebujete sklopke oz. varnostnega elementa, lahko v našem prodajnem programu izbirate med dvema možnostma – BR+ in BR.

BR+

Kardanska gred s to oznako ima, kot razvidno iz spodnje fotografije, na obeh straneh kardanske gredi nameščen naš patentiran priključni mehanizem C Line.

BR

Kardanska gred s to oznako ima, kot razvidno iz spodnje fotografije, na strani priklopa na pogonski stroj nameščen naš patentiran priključni mehanizem C Line, na strani gnanega stroja pa običajno priključno vilico z zatičem.

POSEBNE VILICE

Naš prodajni program obsega tudi izdelavo kardanskih gredi s posebnimi izvedbami priključnih vilic. Različne tipe si lahko ogledate v spodnji galeriji. V primeru, da potrebujete kardansko gred s posebno vilico se obrnite na našega distributerja ali nam pošljite povpraševanje.

Kardanske gredi s posebnimi izvedbami vilic se ne uvrščajo med standardni proizvodni program in so zato PO NAROČILU.


 
   
   
   

  

PROFIL PRIKLJUČNEGA MESTA

Priključne gredi na traktorjih in strojih so izdelane po predpisanih standardnih dimenzijah. Različni stroji zaradi specifičnih potreb uporabljajo različne standardne profile, zato je pri izbiri priključnega profila kardanske gredi potrebno pravilno določiti profil na obeh straneh kardanske gredi. Spodaj so predstavljeni profili priključnega mesta. Za priključne gredi, ki niso navedene spodaj , vas prosimo, da nam pošljete povpraševanje, saj lahko izdelamo tudi priključna mesta po naročilu.

VARNOSTNI ELEMENTI - SKLOPKE

Prostotečna sklopka (PS in PSL)

Prostotečna sklopka varuje pogonski stroj (traktor) pred obremenitvami zaradi vztrajnostnih mas delovnega stroja. Ta sklopka ne varuje stroja pred preobremenitvami. Namenjena je predvsem za stroje, pri katerih se z veliko hitrostjo vrtijo večje mase – rotor. To so predvsem rotacijske kose, mulčarji ipd. Prostotečna sklopka varuje pogonski stroj pred pogonsko energijo vztrajnostnih mas stroja.
Pred izbiro se prepričajte ali je v vašem stroju že vgrajena prostotečna sklopka.

Delovanje sklopke:

Prostotečna sklopka je zasnovana tako, da omogoča prenos moči (navora) iz traktorja na delovni stroj in preprečuje prenos moči iz delovnega stroja na traktor. Prostotečna sklopka varuje traktor pred okvarami povezanimi s povratnim prenosom moči iz stroja. Tukaj je govora o prenosu moči iz stroja, ki jo povzročajo vztrajnostne mase npr. masa kladiv in rotorja v mulčarju, masa diskov ali bobnov v kosilnicah. Sklopka ne omejuje prevelikega prenosa moči - navora na stroj. To pomeni, da ne varuje stroja pred preobremenitvami oziroma pred okvaro stroja, ki je povezana s preobremenitvijo.

Kako vedeti, ali potrebujete PS (desna) ali PSL (leva)?

Pravilno določite smer vrtenja tako, da se postavite s pogledom proti pogonskemu stroju (traktorju) in ugotovite ali se dotična gred vrti v levo – PSL (nasprotna smer vrtenja ure) ali desno smer PS (smer vrtenja ure). V primeru, da boste smer vrtenja gredi opazovali iz traktorja, lahko pride do napake. Če določate vrtenje zadnje kardanske gredi morate stati za traktorjem in gledati proti traktorju, za prednjo kardansko gred pa stojte pred traktorjem in glejte proti traktorju.

Kako ugotovimo, če imamo doma PS (PSL) ali VS sklopko?

V praksi se mnogokrat zamenjuje prostotečna sklopka PS ali PSL z varnostno sklopko VS. Uporabnik lahko enostavno ugotovi, katera sklopka je nameščena na kardanski gredi. Priključite kardansko gred na mirujoč delovni stroj in poizkusite na roke zavrteti prosto priključno vilico na strani traktorja v levo in desno smer. Če ne more zavrteti kardanske gredi ne da bi zavrteli priključno gred stroja na katero je priključena kardanska gred je nameščena varnostna sklopka VS. Če je vgrajena sklopka PS pa se bo z majhno silo kardanska gred zavrtela v smeri urinega kazalca, ne da bi se zavrtela gred na stroju. Če je vgrajena sklopka PSL se bo kardanska gred zavrtela v nasprotni smeri urinega kazalca, ne da bi se zavrtela gred na stroju.

Varnostna sklopka (VS)

Varnostna sklopka VS varuje delovni stroj pred preobremenitvami. Namenjena je za stroje, ki nimajo vgrajenega varovanja navora. Pri zdrsu sklopke je potrebna zaustavitev stroja z namenom, da se ugotovi, vzrok za zaustavitev stroja. Če je vzrok za vklop sklopke preobremenitev stroja, je potrebno zmanjšanje obremenitve – zmanjšanje delovne hitrosti.... Nazivni moment sklopke je nastavljen pri proizvajalcu in sicer v velikostnem razredu 300Nm do 900Nm. Varnostne sklopke se uporabljajo predvsem za samonakladalne prikolice, obračalnike pajke, zgrabljalnike, trosilnike hlevskega gnoja, obiralce koruze itd. Ob zaznavanju zmanjšanja prenosa moči oziroma zdrsu sklopke, je potreben pregled pri pooblaščenem serviserju.

Kako izbrati ustrezen nazivni navor t.i. moment sklopke?

Nazivni moment sklopke je običajno določen s strani proizvajalca delovnega stroja/priključka – zabeleženo v navodilih.

Če podatke v navodilih ne zasledite, lahko po spodnjem obrazcu sami izračunate potreben nazivni moment sklopke. Proizvajalec podaja moč v kW ali KS, potrebno pa je poznati še delovno število vrtljajev. Iz teh dveh podatkov je mogoče po spodnjih formulah izračunati potreben navor.

M (Nm) = navor potreben za pogon stroja
P (kW) = moč potrebna za delovanje stroja
n (min -1) = vrtljaji kardanske gredi potrebni za delovanje stroja (običajno 540 min -1 ali 1000 min -1 oziroma po navodilu proizvajalca (nalepke o številu vrtljajev kardanske gredi na delovnem stroju).

Delovanje sklopke:

Varnostna sklopka VS je zasnovana tako, da omogoča pravilen prenos moči (navora) iz traktorja na delovni stroj in da preprečuje prevelik prenos moči iz traktorja na stroj.

Varnostna sklopka varuje stroj pred okvarami povezanimi s preobremenitvami stroja. Preprečuje prevelik prenos moči (navora) na stroj in s tem prepreči okvare stroja povezane z prevelikimi obremenitvami, na primer preobremenjevanje stroja s preveliko delovno hitrostjo.
Ob aktiviranju sklopke se navor na stroj prenaša samo do nastavljenega navora, presežek navora pa se ne prenaša na stroj, ampak se izloči preko sklopke. Pri daljšem aktiviranjem sklopke se sklopka zaradi odvoda odvečnega navora začne segrevati in posledično prihaja tudi do utrujanja vzmeti, ki določajo navor sklopke. Če je sklopka večkrat po dlje časa aktivirana, se zmanjša tovarniška nastavitev in posledično se zmanjša prenos navora na stroj. V takem primeru je potrebno izvesti servis VS sklopke pri pooblaščenem serviserju, kateri ima na razpolago vso ustrezno orodje za varno demontažo, ponovno sestavo in seveda končno kontrolo pravilnega delovanja.

Razstavljanje VS sklopke brez ustreznih pripomočkov lahko povzroči resne poškodbe, ker se sprošča pri demontaži energija prednapetih vzmeti – nevarnost letečih predmetov. Sklopka VS ne omejuje prenosa moči – navora iz stroja na traktor, kot jo PS ali PSL sklopka. Delovanje VS in VS1 sklopke je identično.

Kako ugotovimo, če imamo doma PS (PSL) ali VS sklopko?

V praksi se mnogokrat zamenjuje prostotečna sklopka PS ali PSL z varnostno sklopko VS. Uporabnik lahko enostavno ugotovi, katera sklopka je nameščena na kardanski gredi. Priključite kardansko gred na mirujoč delovni stroj in poizkusite na roke zavrteti prosto priključno vilico na strani traktorja v levo in desno smer. Če ne more zavrteti kardanske gredi ne da bi zavrteli priključno gred stroja na katero je priključena kardanska gred je nameščena varnostna sklopka VS. Če je vgrajena sklopka PS pa se bo z majhno silo kardanska gred zavrtela v smeri urinega kazalca, ne da bi se zavrtela gred na stroju. Če je vgrajena sklopka PSL se bo kardanska gred zavrtela v nasprotni smeri urinega kazalca, ne da bi se zavrtela gred na stroju.

Varnostna sklopka (VS1)

Varnostna sklopka VS1 varuje delovni stroj pred preobremenitvami. Namenjena je za stroje, ki nimajo vgrajenega varovanja navora. Pri zdrsu sklopke je potrebna zaustavitev stroja z namenom, da se ugotovi, vzrok za zaustavitev stroja. Če je vzrok za vklop sklopke preobremenitev stroja, je potrebno zmanjšanje obremenitve – zmanjšanje delovne hitrosti.... Nazivni moment sklopke je nastavljen pri proizvajalcu in v velikostnem razredu 1200Nm do 1500Nm. Uporabljajo se predvsem za samonakladalne prikolice, obračalnike pajke, zgrabljalnike, trosilnike hlevskega gnoja, obiralce koruze ... Ob zaznavanju zmanjšanja prenosa moči oziroma zdrsu sklopke, je potreben pregled pri pooblaščenem serviserju.

Delovanje sklopke:

Varnostna sklopka VS1 je zasnovana tako, da omogoča pravilen prenos moči (navora) iz traktorja na delovni stroj in da preprečuje prevelik prenos moči iz traktorja na stroj.
Varnostna sklopka varuje stroj pred okvarami povezanimi s preobremenitvami stroja. Preprečuje prevelik prenos moči (navora) na stroj in s tem prepreči okvare stroja povezane z prevelikimi obremenitvami, na primer preobremenjevanje stroja s preveliko delovno hitrostjo.
Ob aktiviranju sklopke se navor na stroj prenaša samo do nastavljenega navora, presežek navora pa se ne prenaša na stroj, ampak se izloči preko sklopke. Pri daljšem aktiviranjem sklopke se sklopka zaradi odvoda odvečnega navora začne segrevati in posledično prihaja tudi do utrujanja vzmeti, ki določajo navor sklopke. Če je sklopka večkrat po dlje časa aktivirana, se zmanjša tovarniška nastavitev in posledično se zmanjša prenos navora na stroj. V takem primeru je potrebno izvesti servis VS1 sklopke pri pooblaščenem serviserju, kateri ima na razpolago vso ustrezno orodje za varno demontažo, ponovno sestavo in seveda končno kontrolo pravilnega delovanja.
Razstavljanje VS1 sklopke brez ustreznih pripomočkov lahko povzroči resne poškodbe, ker se sprošča pri demontaži energija prednapetih vzmeti – nevarnost letečih predmetov. Sklopka VS ne omejuje prenosa moči – navora iz stroja na traktor, kot jo PS ali PSL sklopka. Delovanje VS in VS1 sklopke je identično.

Kako izbrati ustrezen nazivni navor t.i. moment sklopke?

Nazivni moment sklopke je običajno določen s strani proizvajalca delovnega stroja/priključka – zabeleženo v navodilih.

Če podatke v navodilih ne zasledite, lahko po spodnjem obrazcu sami izračunate potreben nazivni moment sklopke. Proizvajalec podaja moč v kW ali KS, potrebno pa je poznati še delovno število vrtljajev. Iz teh dveh podatkov je mogoče po spodnjih formulah izračunati potreben navor.

M (Nm) = navor potreben za pogon stroja
P (kW) = moč potrebna za delovanje stroja
n (min -1) = vrtljaji kardanske gredi potrebni za delovanje stroja (običajno 540 min -1 ali 1000 min -1 oziroma po navodilu proizvajalca (nalepke o številu vrtljajev kardanske gredi na delovnem stroju).

Strižna sklopka (ST)

Strižna sklopka ST varuje delovni stroj pred preobremenitvami. Namenjena je za stroje v katerih ni vgrajeno varovanje in je potrebna takojšnja zaustavitev prenosa vrtilnega momenta. Stroj se ustavi, zato je za nadaljnje delo potrebno zamenjati strižni vijak enakega trdnostnega razreda in velikosti. Nazivni moment sklopke je nastavljen pri proizvajalcu. Sklopke so v velikostnem razredu 650Nm do 3600Nm. Uporabljajo se predvsem za stroje namenjene obdelovanju tal, kot so freze, vrtavkaste brane ...

Delovanje sklopke:

Strižna sklopka ST je zasnovana tako, da omogoča prenos moči (navora) iz traktorja na delovni stroj in da preprečuje prevelik prenos moči iz traktorja na stroj. Strižna sklopka varuje stroj pred okvarami povezanimi s preobremenitvami stroja. Preprečuje prevelik prenos moči (navora) na stroj in s tem prepreči okvare stroja povezane z prevelikimi obremenitvami, na primer preobremenjevanje stroja s preveliko delovno hitrostjo.
Sklopka omejuje navor podobno kot sklopke VS, VS1 in TS, s tem, da se ob preseženem navoru takoj ustavi prenos moči na stroj (strižni vijak se zlomi) in stroj nima več pogona preko kardanske gredi. Ne omejuje prenosa moči – navora iz delovnega stroja na traktor, kot jo PS ali PSL sklopka.

Kako izbrati ustrezen nazivni navor t.i. moment sklopke? Nazivni moment sklopke je običajno določen s strani proizvajalca delovnega stroja/priključka – zabeleženo v navodilih.

Če podatke v navodilih ne zasledite, lahko po spodnjem obrazcu sami izračunate potreben nazivni moment sklopke. Proizvajalec podaja moč v kW ali KS, potrebno pa je poznati še delovno število vrtljajev. Iz teh dveh podatkov je mogoče po spodnjih formulah izračunati potreben navor.

M (Nm) = navor potreben za pogon stroja
P (kW) = moč potrebna za delovanje stroja
n (min -1) = vrtljaji kardanske gredi potrebni za delovanje stroja (običajno 540 min -1 ali 1000 min -1 oziroma po navodilu proizvajalca (nalepke o številu vrtljajev kardanske gredi na delovnem stroju).

Torna sklopka (TS)

Torna sklopka TS varuje delovni stroj pred preobremenitvami. Namenjena je za stroje, ki nimajo samovarovanja. Pri zdrsu sklopke ni potrebna zaustavitev prenosa vrtilnega momenta. Nazivni moment sklopke je nastavljen pri proizvajalcu in to v velikostnem razredu 400Nm do 2800Nm. Torne sklopke se uproabljajo predvsem za freze, vrtavkaste brane...

Delovanje sklopke

Torna sklopka TS je zasnovana tako, da omogoča pravilen prenos moči (navora) iz traktorja na stroj in da preprečuje prevelik prenos moči iz traktorja na stroj. Torna sklopka varuje stroj pred okvarami povezanimi z preobremenitvami stroja. Preprečuje prevelik prenos moči (navora) na stroj in s tem prepreči okvare stroja povezane z prevelikimi obremenitvami, na primer preobremenjevanje stroja s preveliko delovno hitrostjo.
Ob aktiviranju sklopke se še vedno prenaša navor na stroj vendar samo do nastavljenega navora, presežek navora pa se izloči preko sklopke. Pri daljšem aktiviranjem sklopke se sklopka zaradi odvoda odvečnega navora začne segrevati in posledično prihaja tudi do obrabe tornih oblog, ki določajo navor sklopke. Če je sklopka večkrat po dlje časa aktivirana, se zmanjša tovarniška nastavitev in posledično se zmanjša prenos navora na stroj. V takem primeru je potrebno izvesti servis TS sklopke pri pooblaščenem serviserju.

Kako izbrati ustrezen nazivni navor t.i. moment sklopke?

Nazivni moment sklopke je običajno določen s strani proizvajalca delovnega stroja/priključka – zabeleženo v navodilih.

Če podatke v navodilih ne zasledite, lahko po spodnjem obrazcu sami izračunate potreben nazivni moment sklopke. Proizvajalec podaja moč v kW ali KS, potrebno pa je poznati še delovno število vrtljajev. Iz teh dveh podatkov je mogoče po spodnjih formulah izračunati potreben navor.

M (Nm) = navor potreben za pogon stroja
P (kW) = moč potrebna za delovanje stroja
n (min -1) = vrtljaji kardanske gredi potrebni za delovanje stroja (običajno 540 min -1 ali 1000 min -1 oziroma po navodilu proizvajalca (nalepke o številu vrtljajev kardanske gredi na delovnem stroju).

VELIKOST

Pri izbiri ustrezne velikosti kardanske gredi moramo upoštevati potrebe delovnega stroja ter moment, ki ga razvije pogonski agregat. Običajno ne poznamo momenta, ki ga razvije pogonski agregat, poznamo pa moč pogonskega agregata in nazivno vrtilno frekvenco.
Izračun momenta:

Pri izbiri velikosti kardanske gredi tipa BR, BR+, PS in PSL upoštevajte, da izračunani moment ne presega maksimalnega momenta glede na velikost, zapisano v spodnji tabeli.

Za boljšo predstavo o dimenzijah, uporabljenih pri posameznih velikosti, si lahko pomagate s spodnjim prikazom.

ŽIVLJENSKA DOBA

Vzdržljivost kardanske gredi je običajno povezana z življenjsko dobo ležajev kardanskega zgloba, ki je odvisna od momenta, hitrosti vrtenja in kota delovanja.

Spodnji graf prikazuje princip po katerem lahko definiramo:

Primer 1: Velikost kardanske gredi glede na pričakovano življenjsko dobo, kot delovanja, hitrost vrtenja in moment

Primer 2: Življenjsko dobo kardanske gredi glede na velikost, moment, hitrost vrtenja in kot delovanja

  • Katalog C Line KG 2015

    Katalog C Line KG 2015

    V katalogu C Line so predstavljene kardanske gredi C Line, širokokotne kardanske gredi C Line DZ in rezervni deli. V prvem delu kataloga boste našli vse potrebne informacije za pravilno izbiro kardanske gredi. Sledi nabor kardanskih gredi po velikostih, dolžinah, varnostnih elementih,… in nabor rezervnih delov zanje.

    PDF - Katalog C Line KG 2015 (12,13 MB)
  • Brošura Strižna sklopka ST 2016

    Brošura Strižna sklopka ST 2016

    Pripravili smo kratko brošuro o naši novi, patentirani strižni sklopki (ST). V njej najdete informacije o prednostih uporabe naše sklopke, prav tako pa tehnične podatke.

    PDF - Brošura Strižna sklopka ST 2016 (1,41 MB)